Doručujeme i na Slovensko

10 tipú jak si přivydělat na mateřské/rodičovské

Kopie návrhu Blush Pink Minimal Fashion Presentation.zip - 1

10 tipů jak si přivydělat na mateřské/rodičovské

Chcete si přivydělat na mateřské nebo rodičovské a nevíte jak na to? Tento článek je právě pro Vás. Dnešní doba není pro rodiny jednoduchá, vše se zdražuje a vy jako maminka chcete přispět do rodinného rozpočtu nebo máte touhu se realizovat a najít si svůj „koníček“ přímo z domova a přitom něco přivydělat. Také záleží, zda má být přivýdělek dočasný, nebo zda chcete, aby se z něj postupně stala i vaše práce.

Dočasný/občasný přivýdělek

Můžete se nechat zaměstnat na dohodu o provedení práce (DPP) nebo využít příležitostný příjem, který umožňuje fakturaci na rodné číslo (není potřeba mít IČO). Maximální výše tohoto příjmu je 50 000 Kč ročně. Tento příjem není nutné danit ani nikde dokládat. Pozor! Nelze kombinovat s DPP, protože v takovém případě by se příjmy sčítaly. Jedná se o příležitostný příjem, nikoliv pravidelný přivýdělek a nevztahuje se na autorské honoráře.

Podrobné informace najdete ZDE. Pokud hledáte pravidelný přivýdělek, je vhodné mít IČO nebo pracovat na DPP.

Jak proměnit svůj koníček v práci?

Pokud chcete, aby vás váš přivýdělek živil i po mateřské/rodičovské, doporučuji založit si IČO a podnikat na vedlejší činnost. Pokud plánujete podnikat ve větším, můžete si rovnou založit s.r.o. a po dobu rodičovské nemusíte platit zálohy na zdravotní a sociální pojištění. Jako jednatelka si však nemůžete jen tak vyplácet peníze – je třeba se ve firmě zaměstnat, například na DPP. Čím dříve na rodičovské/mateřské začnete podnikat, tím lépe – rozjezd podnikání je dlouhý proces a někdy trvá i 3–5 let. Hlavně se nevzdávejte! Přijdou chvíle, kdy budete pochybovat, ale jsou to zkušenosti, které vás posunou dál.

Dnes se spíše pověnujeme bodu 1, tedy jak si zajistit dočasný/občasný přivýdělek z domova při rodičovské/mateřské. 

Kopie návrhu Blush Pink Minimal Fashion Presentation.zip - 10

Tipy na přivýdělek na rodičovské/mateřské z domova

Natáčení videí nebo focení – Máte rádi tvorbu obsahu? Udělejte si malé portfolio a oslovte firmy, které vám jsou blízké, s nabídkou pomoci při tvorbě marketingového obsahu z pohledu zákazníka, ne profesionální firmy.

Psaní textů – Sepište blogový článek na téma, které vás baví nebo které je pro vás aktuální (například tvoření s dětmi). Můžete jej nabídnout e-shopům. Pokud máte doma produkt, který daný e-shop nabízí, napište recenzi a pošlete ji přímo do firmy. Připojte ukázku své práce a naznačte, jak by mohla vypadat případná spolupráce – firmy to často ocení a mohou vám nabídnout dlouhodobou spolupráci.

Mluvený projev – Baví vás mluvit, ale před kamerou jste nervózní? Trénujte a časem třeba natočíte skvělé video k produktu, které můžete nabídnout firmám jako ukázku své práce.

Správa sociálních sítí – Rádi tvoříte obsah na sociální sítě? Zkuste pár příspěvků vytvořit a zaslat je firmám s nabídkou občasné individuální pomoci při správě jejich profilů.

Zpětná vazba na e-shopy – Máte smysl pro detail? Nabídněte e-shopům podrobnou zpětnou vazbu na jejich stránky z pohledu běžného uživatele (který není odborníkem v daném oboru – právě to ukáže, jak intuitivní a přívětivý e-shop skutečně je). Připravte si konkrétní výstupy – například návrhy na úpravu kategorií, hodnocení nákupního procesu nebo celkového dojmu z webu.

Ruční výroba – Pokud vás baví tvoření, zkuste své výrobky prodávat na Fleru nebo jiných kreativních platformách.

Hlídání dětí – Ve své obci nebo městě můžete nabídnout příležitostné hlídání dětí. Mnoho rodičů tuto možnost ocení a vy si zároveň zabavíte i své dítě.

Doučování online – Pokud máte zkušenosti s cizím jazykem, matematikou nebo jiným oborem, můžete nabízet online doučování přes platformy jako Skype, Zoom nebo specializované weby.

Tvorba grafiky a designu – Pokud máte cit pro vizuální tvorbu, zkuste nabízet služby jako tvorbu log, vizitek, letáků nebo grafiky pro sociální sítě.

Tvoření výukových materiálů (pracovních listů) – Máte pedagogické dovednosti nebo zkušenosti s tvorbou výukových materiálů? Můžete je nabídnout školám, učitelům nebo prodávat na specializovaných platformách. Další možností je nabídnout je k odkupu konkrétním e-shopům, které tyto materiály ocení a prodávají vzdělávací pomůcky a materiály.

Kopie návrhu Blush Pink Minimal Fashion Presentation.zip - 11

Jak oslovit firmy?

Pamatujte, že e-mail musí vypadat profesionálně a být dobře strukturovaný. Rovnou můžete uvést, že jste maminka na rodičovské a že se jedná o nezávislou výpomoc. Připojte ukázku své práce nebo návrh konkrétní spolupráce. Nezapomeňte také napsat pár řádků o sobě – kdo jste, co vás baví a proč jste se rozhodli nabídnout své služby právě této firmě.

Držím vám palce na vaší cestě k přivýdělku! 😊

Napište nám na Instargram, zda byl pro Vás článek přínosný, udělá nám to radost.